Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту Детального плану території для будівництва комплексу будівель та споруд з виробництва, обробки і зберігання борошна та макаронних виробів шляхом переробки сировини рослинного походження за межами с. Бірків, в новій редакції

Інформація  про замовника:

Літинська селищна рада Вінницького району Вінницької області. Поштова адреса:  22300 Україна, Вінницька області, смт. Літин,  вул. Соборна, 7. Контактні телефони: : (098)241-90-02, E-Mail адреса : litin.otg@gmail.com

Назва документа державного планування:

Детальний план території для будівництва комплексу будівель та споруд з виробництва, обробки і зберігання борошна та макаронних виробів шляхом переробки сировини рослинного походження за межами с. Бірків, в новій редакції.

Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план для будівництва комплексу будівель та споруд з виробництва, обробки і зберігання борошна та макаронних виробів шляхом переробки сировини рослинного походження за межами с. Бірків є одночасно містобудівною документацією на місцевому рівні та землевпорядною документацією, що визначає планувальну організацію та розвиток території, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень  використання території  згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єкту в межах однієї проектної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства.

Детальний план території містить відомості про межі та правові режими всіх режимоутворюючих об’єктів та всіх обмежень у використанні земель (у тому числі обмежень у використанні земель у сфері забудови), встановлених до розроблення проекту.

Детальний план розробляється на підставі Рішення 27 сесії 8 скликання  №4998 від  від 10.03.2023 . 

Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Планована діяльність передбачається на земельній ділянці з кадастровим номером 0522480800:02:000:0502, площею 2,0 га розташованої за межами населеного пункту с. Бірків   Літинської територіальної громади Вінницького району Вінницької області.

Ділянка планованої забудови межує в північному напрямку з землями житлової та громадської забудови, з південної, західної та східної сторони з землями сільськогосподарського призначення.

Визначена детальним планом планована діяльність, не відноситься до  першої та до другої  категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» оскільки потужність підприємства з виробництва продуктів харчування шляхом обробки та переробки сировини рослинного походження продуктивністю виходу готової продукції понад 300 тонн на добу (середній показник за квартал).

Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Детальний  план розробляється з урахуванням природно-кліматичних умов, існуючого рельєфу території, особливостей прилеглої території та забудови, з додержанням технологічних і санітарних розривів, з урахуванням  взаємозв’язку основних та допоміжних споруд. Інформація про ймовірні наслідки:

а) для довкілля:

Вплив на клімат і мікро клімат: не передбачається.  Джерела  надходження в атмосферне повітря парникових газів відсутні.

Вплив на повітряне середовище оцінюватиметься з урахуванням діючих джерел викидів забруднюючих речовин та нових джерел передбачених планованою діяльністю. Діючими джерелами викидів є силоси зберігання зерна та борошномельної продукції, опалювальні прилади, витяжні аспірації борошномельного виробництво від основного технологічного обладнання (вальцових станків, розсівів, склади зберігання та фасування готової продукції, аспірація зерноочисної машини, помольного обладнання.

Короткостроковий вплив можливий на етапі здійснення будівельних робіт: пересипка ґрунтових мас, робота будівельної техніки, монтажні роботи.

Вплив на водне середовище не очікується, враховуючи значну віддаленість, території визначеної ДПТ, від поверхневих водойм та підземних джерел водопостачання.

Вплив на грунт оцінюватиметься в межах планованої забудови та може проявляється у переущільнені грунтів, забруднені побутовими та виробничими відходами.

Джерелами шуму є технологічне обладнання та аспіраційні установки. Вплив  на рослинний і тваринний світ очікується допустимий, на об’єкти природно-заповідного фонду – відсутні. Вплив на навколишнє  техногенне  середовище відсутній.

Вплив на довкілля, здоров’я і умови проживання населення оцінюється по відношенню до мешканців суміжних з територією підприємства земельних ділянках та мешканців смт. Бірків загалом.

б) для територій з природоохоронним статусом: Об’єкти природного заповідного фонду та рекреаційні зони в районі розташування відсутні. Шляхи міграції птахів та тварин, популяції та місця росту зникаючих та рідких видів рослин відсутні. До об’єктів Смарагдової мережі, територія визначена ДПТ. Територія планованої діяльності знаходиться в межах Галицько-Слобожанського національного  субширотного екокоридору.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Територіальна альтернатива не розглядається, так як планованою діяльністю передбачається будівництва комплексу будівель та споруд з виробництва, обробки і зберігання борошна та макаронних виробів на території діючого борошномельного виробництва.

Розглядаються  альтернативні варіанти планування розміщення технологічного обладнання з урахуванням суміжної  житлової забудови та дотримання санітарно захисних розривів та зон.

В якості технічної альтернативи розглядаються вибір технологічного обладнання з найменшими шумовими характеристиками, та очисного обладнання з найбільшим коефіцієнтом очищення пилогазової суміші від твердих суспендованих частинок (пилу зернового та пилу борошна)

Рішення Детального плану є виправданими також з економічної та екологічної  точки зору.

Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки;

Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища, також оцінити вплив на навколишнє середовище в період  будівництва, дати прогноз впливу на оточуюче середовище, виходячи із особливостей планованої діяльності з урахуванням природних, соціальних та техногенних умов.

Звітом з Стратегічної екологічної оцінки передбачається:

  • вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з ділянкою розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, родючі ґрунти, рослинність та ін.), та інших компонентів природного середовища;
  • розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення
  • визначити умови функціонування будівель та споруд з виробництва, обробки і зберігання борошна та макаронних виробів з урахуванням фонового забруднення;
  • оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах;
  • визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище і біоту;
  • зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення).

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності): інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту ДДП; статистичну інформацію щодо району планованої діяльності; дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.); дані топографічних та геологічних вишукувань ( за наявності); діючі методики розрахунку викидів забруднюючих речовин від планованих джерел викиду; комп’ютерні програмні комплекси для розрахунку розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосферного повітря;

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; ж) впровадження заходів по охороні атмосферного повітря за рахунок планування очисного обладнання.

Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, інженерне обладнання  з  високим  коефіцієнтом  корисної  дії, тощо.

 

Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка повинна бути здійснена у відповідності до статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 «Настанова з використання розділів Охорона навколишнього природного середовища у складі містобудівної документації. Склад та вимоги», Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України №296 від 10.08.2018. та № 425 від 23.12.2018р, ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності

 

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції подаються особисто або через уповноваженого представника, замовнику в письмовій формі (у тому числі в електронному вигляді) із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника надаються протягом 10 днів з дня оприлюднення у Літинській селищній раді Вінницького району Вінницької області. Поштова адреса:  22300 Україна, Вінницька області, смт. Літин,  вул. Соборна, 7. Контактні телефони: : (098)241-90-02, E-Mail адреса : litin.otg@gmail.com

Замовник/ уповноважена особа замовника

Літинська селищна рада/ Гущина Наталія Павлівна

Версія для людей з вадами зору

Оголошення