Фахівці Вінницького районного управління Головного управління Держпродспоживслужби у Вінницькій області нагадують, що забезпечення питного режиму дітей - важлива складова розвитку та збереження здоров'я  дитини! Достатнє вживання води щодня допомагає подолати хронічну втому, стрес, покращує роботу мозку. Вода унікальна, вона легко засвоюється, бере участь у всіх життєво важливих процесах в організмі, допомагає регулювати температуру тіла.

Вода є одним з основних продуктів, необхідних людині для повноцінного харчування та життєдіяльності. Саме з води ми отримуємо найбільшу кількість мікроелементів. І якщо без їжі людина може  прожити декілька тижнів, то без води  - лише кілька днів. Отже, її важливість, а відповідно якість і безпечність є беззаперечними. 

Організація питного режиму в закладах освіти повинна сприяти оптимальному задоволенню потреб у безпечній та якісній воді. Діти у віці 2-7 років повинні випивати в день не менше 1-1,5 літра води. Це оптимальна норма для підтримки організму в тонусі. І цю кількість рідини розраховано без урахування інших рідин, які потрапляють в організм з їжею або в напоях. З 7 до 12 років добова норма води  збільшується до 2 літрів. А вже в підлітковому періоді вона досягає такого ж рівня, що і у дорослих.  І вираховується дуже просто – 30 мл води на 1 кг ваги дитини.

Для організації оптимального питного режиму дітей потрібно їх забезпечити водою за індивідуальною потребою.

       В дошкільних закладах освіти організовують питний режим для дітей шляхом видачі питної води після кип’ятіння. Кип’ячену воду дають після охолодження до кімнатної температури. Термін зберігання охолодженої кип’яченої води 6 годин. Тару для зберігання кип’яченої води миють вкінці кожного робочого дня. Для пиття води можуть бути використані одноразові стакани, чашки та склянки. Якщо для пиття води використовуються одноразові стакани, то передбачають контейнер для використаних стаканів. Якщо для пиття води використовують фарфоровий або скляний посуд, то його виставляють на рознос, промаркований для чистих стаканів. Біля нього розміщують рознос для збору використаних стаканів.

       У закладах загальної середньої освіти можлива організація індивідуального питного режиму (пляшки з водою).  Також використовують очищену воду з ємностей із дозованим розливом (на яку є документи, що підтверджують її якість) за наявності одноразових стаканів чи індивідуальних чашок. Фасована негазована вода промислового виробництва, а також вода з установок із дозованим розливом негазованої фасованої питної води повинні відповідати вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10, що підтверджується виробником. При використанні установок негазованої фасованої води із дозованим розливом заміна ємності повинна здійснюватися не рідше одного разу на 2 тижні.

       Забезпечення закладу освіти безпечною та якісною водою насамперед має задовольнити потребу дітей у питному режимі.                                          

       Достатнє вживання питної води – запорука правильного розвитку і повноцінного росту дитини.  

Версія для людей з вадами зору

Оголошення