Звернення Літинської селищної ради до Народного Депутату України Борзової Ірини Наумівни з проханням утриматись від голосування законопроекту реєстр. № 10037 від 12.09.2023, який передбачає вилучення з місцевих бюджетів ПДФО від оподаткування доходів у вигляді грошового забезпечення, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу за період з 1 жовтня 2023 року по 31 грудня 2024 року.

Це втрата в місцевих бюджетах 20 млрд гривень у 2023 році та 65 млрд гривень у 2024 році, що призведе до руйнування системи державної оборони, сформованої з 24 лютого 2022 року як взаємодія централізованого забезпечення Міністерства оборони України та мережі понад 1000 джерел фінансування та обслуговування сил безпеки й оборони з місцевих бюджетів.

За 2022-23 роки, з початку повномасштабного вторгнення, органи місцевого самоврядування отримали 106,4 млрд грн «військового» ПДФО, з якого 45% спрямували прямо на допомогу силам безпеки та оборони, а також забезпечили фінансування делегованих державою без надання компенсації повноважень та надання мешканцям громад безкоштовних послуг, встановлених законодавством.

Прикладом такого забезпечення є безкоштовне харчування дітей, постраждалих внаслідок бойових дій, - Постанова Уряду від 01.06.2023 № 547 передбачила безкоштовне харчування 1 млн 640 тисяч дітей, що коштуватиме за два роки 28,7 млрд грн, але фінансування з державного бюджету не передбачила.

Витрати місцевого самоврядування, пов’язані із військовими діями, перевищують розмір надходжень від «військового» ПДФО мінімум на 77%, адже це не тільки допомога силам безпеки й оборони, але й забезпечення ВПО, розчищення й відновлення зруйнованих вибухами будівель й інфраструктури, утримання лікарень, в тому числі поряд з лінією фронту, надання допомоги сім’ям військовослужбовців. Відбудова зруйнованих об’єктів інфраструктури, житла в громадах й відновлювальні роботи станом на сьогодні профінансовані з державного бюджету лише на 0,84% з необхідних й проводиться з джерел, пошуком яких займається місцеве самоврядування.

Допомога органів місцевого самоврядування військовим підрозділам, яка значно швидша та цілеспрямованіша за централізовану, спасає життя й здоров’я військовослужбовців і техніку.

Більше того, Об’єднані сили Збройних сил України отримують допомогу значно більшого розміру, ніж виділяються з бюджетів, адже громади доповнюють кошти з місцевих бюджетів допомогою місцевого бізнесу та волонтерів.

Запобіжником неналежного для військового часу використання коштів можуть бути цільові захищені статті видатків місцевих бюджетів, сформовані з 70% «військового» ПДФО, так званий «бюджет безпеки й оборони» з замороженням реверсних вилучень. З бюджету безпеки й оборони витрати слід передбачити виключно на допомогу силам оборони й безпеки, об’єкти захисту, забезпечення ВПО, подолання наслідків руйнації внаслідок вибухів й розвиток ВПК. Таким чином, «військове» ПДФО залишиться мобільним й прозорим в органах місцевого самоврядування й продовжить служити нашій спільній Перемозі.

Для збереження ефективної системи оборони України та єдності публічної влади України, просимо Вас зберегти ПДФО з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу в доходах місцевих бюджетів у 2023 та 2024 роках та не підтримувати проєкт Закону «Про внесення змін до розділу VI Бюджетного кодексу України щодо забезпечення підтримки обороноздатності держави та розвитку оборонно-промислового комплексу України», реєстр.№ 10037 від 12.09.2023р.

Версія для людей з вадами зору

Оголошення